Det där fönstret alltså.

Man fryser, det gör man.

Hejsan! Jag sitter här i mitt fönster och lyssnar på min fina nya spotify-spellista och fryser lite. Men det är bra.
Snart ska jag se om det inte går att se på how i met your mother igen. Men bara en episod, sen måste jag faktiskt sova.

Jag har förresten drömt om en taklägenhet i paris eller london eller amsterdam jättelänge. En fin takterass skulle nog vara det bästa som finns. Och så nu ikväll pratade jag med sofia och matilda om ved. Jag tänkte säga "Jag slår vad om att jag är den enda som har massor med vet staplat uppe på garagetaket", men jag hann inte ens skriva klart innan jag insåg att det betyder att jag äger en takterass.
Ingen har vart där på flera år säkert, men gissa vem som ska städa och rensa mossa och plantera blommor direkt när snön bestämmer sig för att försvinna?
Gissa vem som kommer dra hem kompisar i sommar bara för att sova på taket?
Gissa vem som lär spendera hela sommaren uppe på sin takterass med datorn i knät och en bok på bordet?

Nu fryser jag ganska mycket. Kanske för att jag sitter och sparkar med mina byxlösa ben utanför fönstret. Vad mysigt, hoppas inga grannar är vakna! Men himlen är ju så fint stjärnklar buhuhu, jag ska sitta här tills benen trillar av.

Kommentarer
Postat av: sofia

nej, dina ben ska inte trilla av!!!

stackars marken liksom. vad ont det måste göra på den. om två ben träffar den precis, när den har somnat.

2010-01-23 @ 10:09:22
URL: http://implode.blogg.se/
Postat av: mitchan

fast det var ett tak under mig!!! dock inte min fina takterass. men ett terasstak! HAHA. taket över en terass då och inte ett tak som ÄR en terass.

vilken fin skillnad på två helt olika ord.

2010-01-23 @ 13:31:51
URL: http://trebent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0